Mer insnöad än vanligt

Känner mig insnöad.
När jag tittar ut ser jag att det är sant. Det har snöat i natt. Igen.
Tio centimeter.
Igen
Lika natten till igår.
Tio centimeter.
Före det hade vi runt tjugo centimeter.
Så nu ligger snön upp mot altandörren, ytterdörren fick kara av det översta lagret från trappen och att gå till brevlådan är det inte tal om.

Snöskottning, som av princip inte görs i Skåne, kan nödgas utföras. Men jag avvaktar kraftfullt för att se om det inte löser sig ändå.

Väderleksrapporten sa att det skulle regna vilket hade gjort att den snö som föll igår skulle varit bortregnat. I stället blev det några minusgrader och då blev det snö.

Har haft problem att hålla reda på dagar på senaste tiden. Trettondagen kom som en överraskning. Det känns riktigt bra!

Fåglarna i Skåne är vackra. En hel del sorter jag inte har en aning om vad de heter. Men å andra sidan vet inte de det heller.

För tre dagar sedan vädrade jag vår, nu vädras det inte alls. För kallt.

Men man ska inte ondgöra sig över vintern. Sägs det. Men det gör jag. Våren väntas varda! Varde vår vår!

Sitter gärna vid fönstret och tittar ut över trädgården och fantiserar om allt arbete jag planerar att inte göra i sommar.
Jag ska inte överarbeta trädgården och inte bygga en massa saker även om det vore bra med ett trädgårskjul för redskap och skottkärra.
Däremot ska stenmuren höjas och några äppelträd ska få bilda en framtida äppellund.
Något nytt körsbärsträd ska också ner i backen.

Men sen får det vara. Satsar på gräsmattan. Den ska vara som en green säger en av sönerna. Jag är nöjd om den är grön.

Tittat på juniorhockey där ryssarna blev världsmästare genom att spela hockey sista perioden. De behövde två perioder för att komma igång medan kanadensarna behövde två perioder för att ta slut.

Röj var förr i tiden fest, numera är det diska, städa och skura.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0