Kvart

Bäst att skynda sig skriva om det fina vädret. För det ser ut att gå över.
Det är fint väder!

Månen visade sig från sin allra gladaste sida i natt. Full och glad!

Idag är det torsdag och det är en torsdag utan ärtsoppa. Jag kommer ihåg en tid då det inte blev torsdag utan ärtsoppa. Dag utan ärtsoppa är inte torsdag.
Det var under militära värnpliktskarriären!

Nu avvaktar man kraftfullt att ärtsoppa återkommer och att det då är torsdag.

Torsdag med ärtsoppa ska inte förväxlas med dag med en talrik punch och ett glas ärtsoppa.
Det är helt andra dagar det.

Solen skiner i Halmstad idag. Det vet jag för jag är i Halmstad.
Ville dit och arbeta en dag bara för att jag förra gången jag var till Halmstad fattade tycke för kontoret i Halmstad.
Så idag är jag i Halmstad.
Och solen skiner i Halmstad.

Var ner till Havet och tittade över Laholmsbukten för att få se en skymt av Bjärehalvön. Det fanns en skymt att se. Inte mer.

En vacker kvinna klapprar fram över trägolvet och jag distraheras något från mitt skrivande.

Det gäller att få ihop lite text på en kvart, för när en kvart gått är tiden ute. Tanken är att träna på att skriva om något som jag inte hade en aning om när jag börjar skriva och en kvart senare så ska det finnas nått att läsa.
Ge mig en kvart om dagen, och jag ska bli en bättre människa.
Ge mig en kvarting om dagen och jag blir en helt annan människa.

Det är roligt att vara på ett kontor och se och höra hur säljare driver sina affärer framåt. Lyssna på deras argument för olika alternativ och se hur de lyckas med sina strategier. Halmstads säljare är en aktiva rackare, som med stor iver kastar sig över utmaningarna.

Så har det gått femton minuter och det är visst en kvart det.

Nu kvartar jag in.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0