Kan det vara våren som ger en försmak?

Ett par plusgrader och lite sol har tagit Bjäre ett stort steg mot våren. Det är det Skåne är bra på. Att få våren att komma tidigt.
Dalarna är ett fantastiskt landskap men eftersom jag sett all snö jag behöver och alla barrträd jag behöver så är Skåne alldeles utmärkt. Man blir nästan irriterad på att råka få se en björk. Här är det bok och ek och en massa andra lövträd som jag inte har riktigt koll på vad de heter.
Men det lär jag lära mig.

Andra vintern i Skåne har, till min stora förvåning, fört med sig nära nog halvmetern snö. Däremot har vi haft fyra till fem minusgrader när det under veckor varit minst minus femton i Dalarna.
Har ett kyligt förhållande till kyla.

Har startat dagen med en lång frukost med den nya lokaltidningen. Som nyinflyttad får jag den under en månad. På något sätt är det trevligt att bläddra en tidning. Här får vi en avart av Helsingborgs Dagblad. En tjock rackare med massor av bilagor. Kommer ihåg förr i tiden då Dagens Nyheter var en jättetidning som man brottades med i sängen på söndagsmorgnar.
Den lokala tidningen på den tiden kallades Propellern, tre blad.

Vad dagen i övrigt kommer att innehålla tänker jag inte ta reda på. Det är en dag som ska förflyta som den vill utan planering eller egentlig påverkan. Tänkte se vad det skulle kunna bli om man låter bli planering eller mål. En egen modell av mindfulness eller vad det heter om man är modern i sitt uttryckssätt.

Solen är på väg fram över trädtopparna så det skulle inte förvåna mig om det blir att vara ute i friska luften lite, eller kanske en utflykt med bilen över Hallandsåsen.
Kan rekommendera den. Sveriges Toscana, utan tvekan!

Att inte fatta beslut är också ett beslut att fatta. Fattas bara.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0