Hörnrundning

Så var det måndag igen och arbetet drog igång tidigt på morgonen. Stod i köket och försökte mig på att göra kaffe när telefonen började hoppa.

Vädret ser lite småmulet ut, men så länge det håller sig utomhus är det okej.

Dagen är så gott som oanvänd, men väldigt inrutad. Har en hårt bokad vecka, vilket jag känner är sådär. Men det inbokade är också intressant och roligt, även om det inte ger speciellt stor flexibilitet. Men en eller annan sån vecka måste nog till om man är en arbetande man.

Lyssnar på Bodström och ett gäng som diskuterar barn och barnuppfostran på tvn. Rackarns vilka insikter de har. Samma ungefär som vi andra föräldrar. En typisk debatt där alla kan nicka instämmande.

Fast damerna tycker nog Bodström är go att glo på.

Tobbe ska rätta till sin tatuering idag och det ska också bli en utveckling om jag förstått honom rätt. Låter spännande. Ska bli intressant att se vad han låter rispas in i skinnet. Det kunde ha varit värre, det kunde ha hamnat på mig. Men Tobbe gillar sin tatuering och gör det nya för att han vill, så jag är nöjd.

Fredrik är i Umeå och har skaffat sig sitt första kastspö. Visserligen hade han sån utrustning när han var barn också, men nu skaffar han sig riktiga grejer och har han bara uthållighet och tycker om fiske så kommer fiskelyckan. Ju mer man tränar desto mer tur har man.

I kväll blir det gym, men först en radda möten på jobbet. Allt för att följa upp och utveckla.
Fredag spelar Leksand första matchen i vinterns försök att nå Elitserien. Växjö kommer till Leksand och den allra första värdemätaren ska förhoppningsvis följas på plats.


Man vet aldrig vad som väntar runt hörnet, så det gäller att passera tillräckligt med hörn.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0