De vita jeansens födelsedag

Grattis Du som fyller år idag! Lördag 12 september är en bra dag att vara född på.

Vaknade inte så tidigt, eftersom jag kollande rymdfärjans landning. Eller skulle göra. Jag såg före landning och jag såg efter landning. Själva landningen lyckades jag sova bort.

För att gottgöra gårdagen, då jag käkade massor och drack mitt vin, fick prometänkaren bli rätt lång idag. Det blev först 10 000 steg prometänkare genom byn och sedan upp i skogen. En plastpåse full med taggsvamp följde med hem. Man hinner tänka en del när promenaden blir mer än en och en halv timme. Nästan så det kändes färdigtänkt för idag. Bara det tål att tänka på.

Efter en stunds vila i hemmets vrå fick jag för mig att åka upp i skogarna. Skogarna där jag förr, för några år sedan vandrade längs skogsbilvägarna för att få upp konditionen. Då med sällskap i örat. Det blev några tusen steg till idag och totalt sett vandrade jag bort över 700 kalorier.

Skogspromenaden blev tänkvärd och filosofisk. Tänk om.

Tobbe är på fest i kväll. Så han kommer antingen hemdrumlandes tidigt i morgon eller så hör han av sig och vill bli hämtad. Sånt gillar jag, vad än andra säger, så gillar jag att hämta hem mina grabbar när de varit på fest. Det är antagligen av rent egoistiska skäl, men det är ok.

Fick köra grannar ner till stan, då de efter en eller annan drink för för sig att utsätta centrum för deras sällskap. Det är trevligt folk, så jag kör gärna!

Något speciellt roligt, sånt där som sticker ut i vardagen har nog inte hänt idag, men det har varit en smått trivsam dag med mycket tanketid och det var behövligt att få samla ihop tankarna och resonera lite med mig själv. för det mesta är jag svår att komma till tals med när jag behöver rensa luften lite. Men idag kom jag inte undan mig.

Känns lugnare igen och jag har lärt mig, om än den hårda vägen, att det inte går att påverka allt här i livet. Och att man inte ska försöka heller. Det ger sig. Antagligen blir det bra till slut i alla fall.
Men det är klart nog ska jag ge ödet lite hjälp på vägen, om det nu är ödet, det jag tror är ödet.
Annars blir det öken.

Tänk om det räckte med att man tänkt om.
Vissa saker blir mer omtänkt än annat.

Dags att lufsa in till sängen och vila fötterna och huvudet, båda har gått ordentligt idag och man vill ju inte få skavsår på vare sig fötter eller huvud.


Tänk dig för vad du tänker när du går och lägger dig i kväll.
Som du somnar vaknar du!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0