En dröm är en dröm och en dröm kan förverkligas

Klockan är nu över nio på kvällen och äntligen har jag kommit till ro. Åtminstone snart, ska bara skriva lite först. Måste bli av med kliet i fingrarna. Har kli i fingrarna ibland, bara måste skriva. Om vad, har jag inte en aning. Men ändå. Skrivas ska det.

Har varit på sjuttonårsfika idag. En flicka fyller sjutton. Vi ska gifta oss. Det sa hon för ungefär tio år sedan. Hon kan väl inte ha ändrat sig?
Söt är hon där hon sitter mitt i familjen. Man känner sig hemma där. Som att vi hör ihop.
Då fick man en kram strax över knäet, idag är hon större och kramen blir därefter.
En stor vårbukett förärade jag denna fagra mö.

Arbetet ställer krav på engagemang och det känns att jag har lättare för att ryckas med. Vill vara med. Vill bidra i det som ska bli den största framgången. Den som kommer med bättre tider. Surfa på vågen. Om vi gör rätt nu. Men jag måste sansa mig, inte ryckas med. Värdet av livet är mer än jobbet och när jag tänker efter har jag under trettio år arbetat väsentligt mer än 40 timmar i veckan. Skrämmande. Har sparat almanackor från det jag var under tjugofem år. När datorn erövrade kalendern sparade jag det också. Så jag kan downcoacha mig själv genom att procka fram vad jag gjorde 1975. Hur kul är det? Men jag kan ta fram 2005 också. D

Får kanske skriva mina memoarer. Det vore spännande. Få reda på vad jag gjort. Bli analyserad och få reda på varför jag gjorde det jag gjorde när jag gjorde det.

En terapeut, jävla stavning, blev det rätt, sa en gång att en psykolog skulle kunna göra karriär på mig.
Har sedan dess funderat på om det var snällt sagt eller inte.

Jag vill ha ett hus i Skåne. Äga en linnekostym och stråhatt med svart band, eller grått kanske.
Åka på gammal moped till havet! Strosa på stranden och känna en stillsam harmoni.
Skriva saker som blir lästa. Skriva saker som inte blir lästa. Skriva saker som ingen ska läsa.

Sitta i min trädgård, hämta mig en lime, skära upp en slice och stoppa i min ljusa öl.
Konversera en vacker kvinna.
Luta mig tillbaka och sluta ögonen och fortsätta drömma drömmen från i natt.

Nästa vecka åker jag och äldsta sonen till Skåne för att titta på hus. Kanske finner jag drömhuset.
Eller så gör jag det nästa gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0