Så har det gått trettio minuter av en ny vacker dag!

Idag drog Tobbe iväg på sin första bortamatch som ledare för juniorlaget. Han är normalt spelare också. Viktig högerback, men efter att ha haft sönder en fotled, så kan han koncentrera sig på ledarskapet under några månader. Malung borta, buss, ingen så kallad vuxen med. Laguttagning och spelstrategi. En stor utmaning.
Ändå verkar den stora utmaningen vara att hitta mp3-spelaren inför bussresan.

A-laget är att satsa på! Vann med fyra-ett på bortaplan mot Gästriklands stolthet i division tre, Järbo. En vacker by utanför Sandviken. Strategin att göra mer mål än motståndaren höll än en gång.
För dom som inte förstår den strategin fanns även en strategi med offensivt mittfält och snabba spelomställningar. Eftersom det är vår är gräset tovigt och ojämnt i största allmänhet, vilket gör kortpassningar till ett strategiskt val. Skjut mycket på målvakten, hade man också sagt och det brändes iväg ett stort antal halvdistansskott.
Utdelning blev det som sagt, även om motståndarna visade sig vara trevliga grabbar som älskar fotboll och inte alls var oävna.

Idag ska jag fortsätta få ordning i skrivarstugan. Nu står soffan på plats och det behövs nu högtalare, tv, kopplingsplint och lite annat, så att datorn hoppar igång. Vill även kunna se lite tv där ute. Vill ju inte missa Bolibompa på grund av arbetsiver.

Eftersom solen är på gott humör är jag övertygad om att det blir en kortare fotosafari även idag. Cabben och jag kommer bra överens. Vi är totalt fritidsorienterade.

Jag vet att nästa vecka blir en tuff arbetsvecka och jobbtankarna försöker invadera hjärnan, men den håller emot och kommer att klara det ända in mot kvällen. Men ett par veckors hårt arbete ska också ge resultat.

Som en riktig fotbollsledare kom nu Tobbe hem för att hämta det sista han glömt. Eller åtminstone det sista han får med sig. Bussen avgår om tre minuter.

Duschtajm!

Kommentarer
Postat av: Leffe Ö

Då kommer man att gå resten av dagen och fundera på vad en kopplingsplint är för något, men eftersom GG är ett tekniskt geni, så behöver jag nog inte oroas över att han kopplar in den. :-)

2009-05-03 @ 12:20:07
Postat av: Gösta

Äsch. Kopplingsplintens intåg i mitt liv var för länge, länge sedan då jag gjorde min värnplikt. En kopplingsplint användes för att koppla ihop vår radiopatrullbil med omvärlden. Det kunde vara extern telefoni, intern telefoni, elektricitet och trådar som vete tusan vart de tog vägen där de slingrade sig längs trädkronorna.

I det här fallet var det ett grenuttag till elen jag tänkt mig.

Kopplingsplintar finns för mig längs gatorna, det är televerkets (Telia) kopplingsskåp där de försöker inbilla oss att felet till deras långsamma bredband är lokaliserat.

2009-05-03 @ 23:06:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0