My Way!

Tobias är numera nitton år. Han har just nu kompisar här för fika. Det är bullar, kakor och tårta som gäller. Kaffe och saft. De hade köpt present till Tobbe, kamraterna. En väggklocka med ett äkta däck runt. Fast i lagom storlek för ett ungdomsrum. Man hade lätt kunnat tänka sig någon present med sexuellt inslag eller varför inte något practical joke. Men icke. Dessutom saft. Och tårta. Grabbarna kom direkt från fotbollsträningen och tog över först matplatsen sedan soffan vid teven. Så jag gör mig bra vid datorn. En trappa upp.
Precis som det ska vara!

Det går min väg!

Almtuna spöade Mora i första playoff inför kvalet till Elitserien. Växjö spöade Troja. Retur på tisdag. Hittills enligt min önskelista.

Min väg!

Familjefarmen var här och firade Tobbe tidigare idag. Innan de kom hade Leo lyckats få tag i pappas legobitar. De var undanlagda för framtida bruk, men av någon anledning spårade Leo upp dem. De låg i en kartong på en hylla i tvättstugan och där under lång en så stor tvätthög som bara en familjefarm kan få ihop.

Där tappades några hundra legobitar!

Bara en sån sak. Det är mycket idag som går

min väg!

Dessutom har Tobbe intrett sitt rum och det är fantastiskt fint. Ett kanonjobb som han lagt ner. Med sin farmors avdankade bokhylla och säng och lite andra åtgärder av praktisk natur, så fick Tobbe till ett fantastiskt ungdomsrum.
Så nu får jag tillbaka min skrivarstuga.

Ännu mer som går

min väg

Leo satt i mitt knä medan han tittade på Musse Pigg!

Min väg!

Fick prata en stund med Helena, familjefarmens mor, medan barnen lekte rövare med Tobbe.

Min väg!!

Otroligt trevligt att ha familjefarmen på besök. Man lever upp av sånt!

Min väg!

Var iväg till mammas gamla lägenhet för att packa en del tunga saker. När jag nästan var framme kom jag på att jag glömt kartonger!

Min väg!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0