Solen står som spön i backen

Onsdagsmorgonen luktade tidig vår. En sån där våt vår där markens fuktighet i fjolårets löv luktar förmultning. Det konstiga är att jag tycker om den lukten, för det visar att marken är på väg att dra av sig sitt vita snötäcke och visa sig i sin fulla gråhet.

Men det är bara små, små fläckar av grått i det vita. Marken har bra mycket att suga i sig innan snön försvinner helt.

Solen lyser vackert och det är några tiondelars plus där ute. Fortfarande skönt att sitta inne, åtminstone på morgonen. Fram på dagen kommer kontorsfönstret att få besök oftare, då det finns behov att se ut. Det ser bra ut där ute.

Idag har jag druckit mig igenom fem veckor och midjemåttet har minskat. Det tar lite kortare tid att gå runt mig om man säger så. Skulle tro att jag tappat elvaochetthalvt kilo, men numera vägs jag bara varannan vecka. Vid sista kontrollen fick jag guldstjärna för att jag fullgjort min utmaning intill minsta detalj. Dessvärre hindrad av förkylningen som numera gett mig en avancerad högfärdshosta. Får ju inte ta hostmedicin.

Allvarliga saker avhandlas vid mitt skrivbord idag och det blir en fullmatad arbetsdag och kanske lite till. Sånt gillar jag, det engagerar och ger kvalitet till tillvaron.

Från det fina utgångsläget ska sedan högre höjder nås i kväll då vi ska beskåda AIK - Leksand i Elitseriekvalet. Det får bli på tv, men jag kommer nog att vara så engagerad att det blir repor i parketten.

Våren, som bara visat sig lite, är favoritårstiden och tillsammans med sommaren utgör det en enda stor högtid för mig. Då lever jag upp och helt plötsligt får jag andra intressen än jobb och hockey!

Planerar för en cabresa genom södra Sverige, en bilresa i Tyskland och norra Frankrike för att kontrollera vinproduktionen och kanske en eller annan dag då jag över huvud taget inte gör nått.

Jordbruksarbetet tar väl också fart när snön sagt farväl, och i år, med magen på hyllan i stället för magen som hylla, så kan jag ge mig den på att jag når ner till marken!
Då ska det odlas gräsmatta, rosor och blomster. Sånt gillar jag - också!


Vad än framtiden har i beredskap för min del så kommer jag helt oförberedd!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0