Posten skickar paket

Posten är en speciell inrättning. Igår skulle jag hämta ett paket. Fick hem ett brev om att det fanns att hämta. När jag kom till butiken, för det är en mataffär som fungerar som posteri, så fanns där inget paket. I datorn kunde vi se att paketet blivit felsorterat och låg i en annan affär.

Åkte till den affären, några kilometer bort. Där var det stängt. Men bara postservicen. Hem igen.

Det där var i går så idag hängde jag på låset. Mitt paket tack. Nää, sa man, det var felsorterat så vi skickade tillbaka det till Örebro. Örebro?

På kvällskvisten åkte jag till min mataffär och då var paketet där. Det hade bara varit ner till Örebro över dagen.


Posten gör inga fel, det är bara vi som bor fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0