Heja Leksand!

Så har en dag gått igen. Invägning och testning efter sex veckor visar att jag klarar utmaningen och till och med har ett litet försprång på den. Ser också ut, men det vet vi inte säkert än, att det rent medicinskt varit en framgång också. Allt mot en friskare och ännu yngre Prometänkare!

Nu ska nästa test och kontroll om två veckor visa att jag tagit mig genom ett delmål och sedan är det bara hälften kvar.
Nu har det gått nånting runt 45 dagar utan mat. Utan whisky!!!

Solen har visat sig från den allra gladaste sidan idag. Kallgrader på morgonen och några plus på eftermiddagen. Jobbet har flytit på och jag har till och med hunnit några saker idag som jag i morse inte ens visste att jag ville göra. Inte lätt att vara arbetskamrat till mig och utsättas för mer eller mindre kreativa inslag var och varannan dag.

Promenaden på sen eftermiddag var rogivande trevlig och avslutades med en kopp kaffe på Lugnet. Den nya hallen för våra elitserielag i innebandy har en entré med restaurang och en lobby som ritats av någon med stilkänsla. Modernt, trevligt och internationellt.

Tidningarna är fulla av Leksand! Det spekuleras och diskuteras och Prometänkaren har också kastat sig in i debatten i vår största lokaltidning. Man får inte misshandla vår förening hur mycket som helst. Grabbarna på planen gör alltid sitt bästa. Finns inte den hockeyspelaren som går in på planen och tänker "idag ska jag göra en dålig match". När pucken släpps vill man vinna!

Busarna i klubbledningen har däremot andra motiv för sitt agerande. Sportchefen är klart politisk i sitt tänkande och vdn är inte kvalificerad. Så är det bara. Det är fortfarande bra grabbar och inga banditer eller så. De platsar bara inte.
Sen ska huvudsponsorn framföra sin kritik till ledningen och inte offentligt. Eller ta sina stålar och göra nått annat för dem. Det skulle bli ett stort slag för Leksand, men hockeyn kanske skulle må bättre.

Tror på strategin klubben har där man satsar på ungdomen och egen talangutveckling. Så var det förr och sedan tappades ett antal år där man sket i ungdomarna. Nu har pendel slagit över och vi kommer att se ett fantastiskt Leksand om några år. Om de får en ledning som med hjärta och mage kan få sina hjärnor att fatta rätt beslut!

Leksands ledning är inte Leksands IF. Leksands IF ska bestämma vad Leksands ledning ska göra. Frågar man inte medlemmarna är man illa ute. Därför ska givetvis supporterorganisationen har en ledamot i styrelsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0