Snabba på nu då!

Lördagsmorgon i stillhet. Morgontidning och kaffe. Den sedvanliga frukosten får vänta ett par månader än. Solen och tittat fram lite försiktigt och skiner på grannens taknick. Östra gaveln står i full sol, men den korta turen till brevlådan sa mig att det var runt nollstrecket fortfarande.

Men jag har inte bråttom.

Kaffet har puttrat färdigt och en kopp rykande svart kaffe står på bordet bredvid den uppslagna morgontidningen. Har varit in på datorn och kollat när laget har träningsmatch. Det var i går kväll. Då är det svårt att hinna.

Men jag har inte bråttom.

I tidningen tackar man en av Leksands trotjänare för många stora insatser. Mikael Karlberg har gjort sitt. Han har en diger hockeykarriär bakom sig och han har säkert inte gjort det sista heller. Han har spelat med Leksand, tror han var iväg en sväng söderut i Europa men kom tillbaka. För mig är han nutidens stora spelare, i samma liga som Sigge Svensson, Mats Åhlberg, Söderström, Abrahamssons busarna m fl. Även den avsatte tränaren Tomas Jonsson hör naturligtvis dit. Finns många fler. Min egen hockeykarriär har inte riktigt tagit fart ännu.

Men jag har inte bråttom.

Av någon anledning har jag fått in Malin Berghagen i min Facebook. Tippar att jag tryckt på henne för länge sedan, när jag var ny på Facebook. Jag har också Paulo Roberto där, men honom känner jag. Han har varit med på samma företagsaktiviteter som jag. En trevlig kille som verkligen hör in vad folk säger och jag riktigt ser hur han suger i sig. Människointresserad boxare. Men hon Malin, hon är aktiv på Facebook. Varenda dag får man visdomsord man inte hade en aning om att man behövde. Hon skriver omständigt om saker jag inte kan. Tar tid att förstå.

Men jag har inte bråttom.

Idag har jag bara fått på mig ena strumpan.

Men jag har inte bråttom.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0