Ren och skär torsdag

Efter att ha haft överläggningar med matematikens genier har jag kommit fram till att ju mer tid det går desto mindre Prometänkare finns det. Men ändå räcker det inte.

Min utmanings första etapp, pulverdieten, har givetvis med viktminskning att göra, men ett mål i kilo finns inte och får inte finnas säger sakkunskapen. Men i mitt huvud har det ändå skapats ett mål. Minus trettiosju kilo. Dit är det tjugo kilo kvar att jobba bort. Nu står det klart att pulveretappen inte kommer att räcka för att komma dit. Det kommer att vara runt tio kilo kvar som borde vara någon annan stans. Och vetenskapen säger att så ska det vara och jag får inte forcera. Håll dig på mattan, sa hon. Det blir jobbigt nog ändå. Jag tror henne. Men mål är till för att nås.

Så jag tjuvkikade på etapp två, kognitiv beteende terapi, tippar jag det heter. Har provat det förr när jag hade negativ stress för tiotalet år sedan. Det funkar, men tar lång tid. Fördelen är att om du en gång lärt dig hantera det så sitter det. Som att lära sig cykla fast svårare. Jag är helt övertygad att det här funkar på Prometänkaren.

Etapp två innebär också ätträning! Jag som trodde jag tillhörde nordiska eliten i att äta.

Magsäcken, säger experten, på dig är numera så liten att en hamburgare inte får plats. Skickar du ner en hel hamburgare kommer nästan halva tillbaka upp och undrar vad du håller på med, säger hon. Strips behöver ketchup för att orka hålla sig kvar där nere. Kletas fast.

Därför kommer viktminskningen att fortsätta flera månader om man följer spelreglerna som en nitisk fotbollsdomare i en division sjumatch. Den ende som följer reglerna där är domaren. Spelarna har inte en aning. De trodde de skulle träffas och leka boll.

Har fått en badanka av Matte!! Han är omtänksam! Han kör hårt med grannfrun. Fru Berg är antagligen bland de mest härdade fruarna i deras villakvarter. Funderade på mina grannfruar. Kom på att det är samma via här. Kör hårt med grannfrun. I sommar ska hon banne mig hållas våt veckor i sträck. Hon leder vattenkriget sedan förra året och har varit i ledningen i flera år nu. Så i sommar ska fantasin komma fram och med stor energi ska hon i slutet av sommaren krypa fram längs husväggarna som en strykrädd katt. Men våt ändå! Jag ska vinna.

Nää, nu ska badankan testas . . .

Kommentarer
Postat av: Matte

Ja det gäller att hålla dem fuktiga.. Å man skall byta ställning så de aldrig vet vad som komma skall härnäst.. :) Hoppas ankan njöt av badet lika mycket som jag tror du gjorde..



\ M

2009-04-09 @ 22:07:47
URL: http://mattepatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0