Känner mig kramgo - årets första värmeslag . . .

Första riktiga vårdagen blev en försommardag. Helt fantastisk dag och jag fick ynnesten att äta lunch med en vän som jag inte träffat på ett år. En fantastisk lunch, där hon åt, lätt påverkad av att jag satt mittemot och drack pulverdricka med chokladsmak. Men sånt bekommer inte mig, att se att andra äta, eller att se att de inte riktigt vet hur de ska göra.

Men det är bara att äta på! Jag vet hur man gör, har faktiskt tillhört nordiska eliten i ätning.
När jag trampar igång ätningen igen ska jag sikta på en ny karriär, nu som finsmakare.
Undrar hur det kommer att gå.

Idag tangerades 20 kg viktminskning! En milstolpe är nådd. Men inte the bottom.

I går var det invägning och den gick ju bra, även om det inte var 20 kg i går. För min coach är kilona inte det väsentliga, utan hur jag mår och hur det går och om jag går, det gjorde jag igår.

Idag har jag inte gått, det har inte gått. Cabben funkar ju.
Det blev en tur med lunchsällskapet och vi gled längs Faluns riviera. Fantastiskt fin sjö, Runn. Tisken, vår sjö i stadskärnan har fått tillbaka vattnet och låg idag spegelblank och vacker. Sänker man vattnet tre decimeter blir det antagligen Sveriges enda håriga sjö.

Tobbe gick utan kryckor idag!! Han var glad som en tioåring som fått sin första slangbella att fungera mot grannens fönster.

Tänkte ta en kvällstur med cabben eftersom det fortfarande var femton värmegrader vid halv åtta tiden. Dock han Tobbe före. Att ta en biltur i tjänsteSaaben är ju bara genant nu på sommaren.

Har jag tur hoppar motorcykeln igång i morgon, och verkstan har alla reservdelar de kan tänkas behöva. I så fall blir det en premiärtur i morgon eftermiddag och en långtur, ensam, i morgon.
Den gamla cykeln håller nog än. Om två år fyller den trettio och om ytterligare ett par år är vi jämngamla.

Många strävar efter att bli vuxna. Själv saknar jag helt klart förutsättningarna!

Är det nån som vill ha en kram - säg bara till!
Det här blir en kramarnas sommar

Den som kramas gör i alla fall inga andra dumheter - men det är en tidsfråga

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0