Propeller

Solen skiner även idag. När jag läser tidningarna ser det ut som det är lågtryck både här och där, men jag kan intyga att det enda som skiner med sin frånvaro här är lågtrycket. Solen skiner vackert på förmiddagen och idag måste det vara nått speciellt i kvarteret. Ingen hammare har hoppat igång och inga elektriska verktyg. Månne har man kommit till måleristadiet. En pensel låter ju inte speciellt mycket.

Så som hastigast på ett matprogram här om dagen. En ung vacker kvinna vid namn Leila bakar i TV och oavsiktigt säger en reporter "Leilas bak luktar gott". Sånt tycker jag är roligt!

Camilla Lindberg var den enda borgerliga politiker som hade modet att rösta mot FRA-avlyssningen. Det resulterade i några samtal med partitoppar som kan liknas vid trakasserier. Du ser, det finns redan en del som anpassat sig till framtiden. Självklart ska oliktänkande trakasseras - framförallt om de har rätt! Camilla är folkpartist. Den enda!

Tyskland spelade inte sin bästa fotboll. Första halvlek i går kom de knappt över mittlinjen men vad spelar det för roll. De gjorde flest mål och det är det som räknas. Hade det varit i början av EM hade jag nog somnat eller gjort nått annat, men en semifinal kan man inte missa. Att sedan någon leker med strömbrytaren så att TV-sändningen slocknar gör det ju mer intressant. Reaktionerna är fantastiska. Massor av svenskar reagerar mycket negativt och skriker efter en syndabock.
Vi tappade några minuters TV-tittande - andra har inte rent vatten att dricka.

Öppnar så dagens morgontidningar och det går fort. Lokaltidningen kallas under sommartid för Propellern - tre blad.

Tar en sväng i trädgården i stället. Den är under renovering efter att i femton år utnyttjas som lekpark för våra och grannarnas barn. De har växt upp, men det har inte trädgården. Däremot har en tall som jag planterade när vår förstfödda föddes vuxit en hel del. Grabben är 183 cm medan tallen är uppåt 800 cm. De har växt olika, kan man säga. Tallen är på nedgång medan grabben är på uppgång. En granne har lovat såga ner tallen vid tillfälle.
Har köpt blåbär på stam. Två buskar som precis blommat över och jag ser nu hur bären håller på att formas. Bredvid dem har jag en stamväxt ros med massor av röda rosor i full blom. Vackert att studera kronbladen eller bara njuta av att den finns där vid kanten av altanen.

Igår provade jag köra cabben. Så otroligt skönt. Men jag förstår varför jag inte ska köra. I en paniksituation reagerar man instinktivt. Ska låta det läka lite till innan jag utsätter mig för den risken.

Prometänka är också rogivande och idéskapande - jag tar mig en prometänkare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0