Ekorre

Fredagsmorgonen började alldeles strålande. Vaknade och kände mig trött så jag låg kvar en stund innan jag steg upp, öppnade fönstret mot trädgården och gick ut i köket för att göra frukost. Men det blev bara att sätta på kaffe och hämta tidningen som låg på altanen och väntade.
Det blev en skön morgon med kaffe på säng, fågelkvitter blandat med billjud och solen sken in mellan persiennernas vågräta lister.

Vi har blivit med ekorre, eller snarare har en ekorre valt att flytta in. Den satt på altan och väntade när jag kom ut. Igår hade den fikat med oss, eller snarare snott fikabrödet för oss. När vi satte ut bullfatet, det skulle komma små barn på besök, tog genast ekorren befälet och satte sig mitt på bullfatet och åt för fullt. När sedan barnen dök upp satt den lugnt kvar och åt på en chokladsockerkaksbit.
Sedan hängde ekorren kvar under hela eftermiddagen och kvällen ända tills det kom några skatungar och körde bort den. Skatorna ville tydligen sova i vår pil, där ekorren satt och mådde bra. De attackerade ekorren våldsamt och efter en liten stund gav den upp och stack till skogs.

I dagens tidningen skrivs det en hel del om Peace & Love, den stora musikfestivalen i Borlänge. 25 000 biljetter sålda och 15 000 campingbiljetter. En flygbild visar hur unga människor invaderar Borlänge för att delta i den största festivalen i Sverige. De 25 000 sålda biljetterna gör festivalen större än Hultsfred!
2 500 funktionärer, däribland yngste sonen, ser till att allt funkar. Igår tog sonen en slöjdkniv ur en väska. Det måste vara en yngling som trott det var en hemslöjdsträff. Det verkar dock hittills ha varit en lugn festival, men de två stora dagarna återstår i helgen. I kväll ska sonen också jobba, frivilligt för en förening, som vakt, antagligen på campingen. Det är bra med engagemang!

Idag har det blivit produktivt arbete utfört, det känns bra. Och eftermiddagen kommer att gå i samma tecken.
Dags att ta en stärkande promenad, det är nu tillåtet att gå i lite raskare tempo så värmen i kroppen stiger lite. Det ser jag fram mot.

Kommentarer
Postat av: Mats Berg

Jag har en tioåring som kan utrustas med ett Gamo Hunter 440 luftgevär, så skall du se att skatorna försvinner och att ekorren kommer tebax... Å jag tror att han är billig på just de hushållsnära tjänsterna... ;-) Annars är det när det gäller att dammsuga eller städa i övrigt..

2008-06-29 @ 15:45:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0