Det är väder idag också!

Det är onsdag och avlöningsdag. Räkningshögen ligger på bordet och påminner om att det kostar på att ligga på topp! Högen ska åtgärdas idag och knappas in i datorn för att elektroniskt anlända till mottagaren inom någon dag. Däremellan har jag fått för mig att banken gör lite räntevinster. Ska det vara så?

Ser i morgontidningarna att debatten om de nya avlyssningslagarna fortsätter och jag har lite svårt att förstå om det är debattlusten som får utlopp eller om man verkligen vill riva upp lagen! För min del är det klockrent den lagstiftande församlingen som är orsaken till den felaktiga lagen. Kortsiktigt eller kanske bara otur när de tänkte. Själva lagen är symptomen inte sjukdomen. Jag känner några som sitter i riksdagen och jag har känt dem i många herrans år. Men människan upphör aldrig att förvåna. En moderat riksdagsledamot från Falun, som visat massor av civilkurage tidigare har tydligen på gamla dagar blivit porös i kanterna.

I Borlänge har polisen förstärkt med poliser och vakter från hela Sverige. Där blir det Peace & Love!

Mitt lag i division fem fick stryk i går kväll. Efter en trevande första halvlek med 3-0 i baken, ryckte man upp sig i andra halvlek och spelade 2-2! Ser fram mot när vi får tre halvlekar. Då ska minsann motståndarna få på tafsen!! Falu kuriren har genom ett korrekturfel gett oss vinsten i dagens tidning. Gäller att njuta av dessa extrapoäng under dagen, för i morgon kommer säkert rättelsen.

Det märks att det är semestertider. Klockan är halv elva på förmiddagen, solen skiner och hos en granne är en sågklinga igång och går på högvarv och hos en annan granne har en hammare hoppat igång. Själv ska jag nog sätta mig på altanen en stund och bara njuta av andras arbete . . .

Promenaderna är nu hela fyra varv i kvarteret och summeras i 20 minuter. Det känns bra så långt.


Kommentarer
Postat av: Torbjörn Jonsson

Efter en lååååååååååååång körning från Växjö kommer man hem , kollar mailen, och hittar en skön blogg från en skön lirare. Den här ska man ju givetvis följa. Annars vore man ju helt stendöd. Och det vill man ju inte vara. Bloggar är nutidens avtryck. Lever man för evigt i cyberrymden? Krya på dig G. Ta långa promenader. Hälsn Tobbe

2008-06-25 @ 19:21:42
Postat av: Helene

Gebauer; du tillför! Alltid spännande att få inblick i "vardagen" med dina ögon. Ofta en helt egen inflygning ;-)

Kommer med stort nöje att följa din blogg.

Kram!

2008-06-25 @ 20:13:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0