Dagens tidning 24 juni 2008

Har precis läst morgontidningen och jag måste säga att det inte är någon större prestation. Det verkar vara lite nyhetstorka och journalisterna letar nyheter lite här och var och med varierande framgång och fantasi.
I Vika, utanför Falun, vill någon ha bort hästskiten från en liten byväg. Den trafikeras, enligt ansökan om hästförbud, av hästar som framförs i hög fart. Skitfort alltså. Men de hinner lämna ifrån sig resterna av förra måltiden på vägen och de som sedan vill vandra byvägen fram får hoppa mellan blajjorna. Länsstyrelsen ska nu avgöra skitsaken.

I en annan del av Falun anlitar man väktare för att minska risken för inbrott. Någon uttalar sig i tidningen att de i och för sig inte har några inbrott, men det är i alla fall bra att säkra upp. Precis. Det är ju som beväringen som mitt i vintern gick över kaserngården med händerna i byxfickorna, vilket militärt sett är förbjudet, och befälet ryter till honom "Fryser du om händerna?". Varvid beväringen lugnt svarar "Nej, inte nu".

Kan inte låta bli att återkomma till riksdagens beslut om avlyssning. Finns inte vanlig medfött sunt förnuft kvar? Problem kan angripas på många sätt men att öppna för framtida angrepp på hela folket är väl lite väl . . .
Men kan så många verkligen ha otur när de tänker? Eller finns partipiskan som aldrig förr? Eller styrs det av nått annat.
Som sagt, avlyssna gärna mig. Jag gör också saker som ingen annan än jag borde veta om. Tack och lov syns inte mina största tavlor på internet. Men jag kommer säkert att berätta om dem här så småningom. Och då finns de på internet.

Har redan druckit tre koppar kaffe. Kändes som jag ville det, men nu känns det som mycket. Det blir kanske ett par till innan kvällen. Dricker alla så mycket kaffe? Är det därför magen hoppar runt i kroppen på mig?

Är det bara jag som tänker efter - efter?


Tog en av mina korta promenader på morgon. Kanon. Tar en till när jag skrivit färdigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0