Vintern ska hålla sig utomhus!

Sexton grader kallt. Det kändes när jag satte ner fötterna på golvet i morse. Elementet i sovrummet har packat ihop och vill inte längre leverera. Tänk att det kan kännas varmt och skönt när man öppnar sovrumsdörren och låter en sjuttongradig värme slå emot kroppen.

Snabbt gäller det att få upp värme i kåken. När junior vaknar till liv blir det liv om det är för kallt.

Hade jag haft en kamin hade det gått fort. Att jaga upp värmen genom att slå på spisen går inte alls. De moderna spisarna funkar inte om det inte står kastruller och grytor på plattorna.

Återstår att få igång reservelement alternativt binda sonen i sängen. Nu är han vältränad och jag ovältränad, så det blir att få elementet att hoppa igång. Med bastuinställning så går det faktiskt fort att få upp värmen ett par grader.
Och som vanligt har man ett par timmar på sig. Sonen stiger inte upp för tidigt om man säger så.

Gnistrande dag med många blå fält på himlen. Sexton grader kallt. Knarr under skorna. En kanondag att vara inne.

Andra dagen av resten av livet har hoppat igång - och jag vaknade glad igen!!
Varför?
Ingen aning!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0