Tanka eller kissa med öppna dörrar.

Att kåsera runt dagliga händelser i sitt liv är ett sätt att utrycka vad man ser och upplever. Gillar att kåsera och gör det ofta även i tal när det kommer nått på tal som är värt att tala om. Att kåsera är inte riktigt att tala om, utan mer nått man talar om. Om man säger.

Kåsera runt i tillvaron är ett sätt att vara, ett sätt att finnas till. Mest att finnas till hands. Till hands för att berätta vad man ser. Så der det ut.

Ofta hoppar fantasin igång.

När jag tankade bilen idag kom en dam inkörande med sin Mercedes och ställde sig bredvid mig, men på andra sidan pumpen. Hon klev ur och jag såg direkt att hon hade bråttom och att hon var frustrerad, för att inte säga irriterad och arg. Damen som var i bästa fyrtiofemårsåldern, var vacker i sina anletsdrag, även om hon för stunden gjorde sitt bästa för att dölja det. Hon fick fart på tankandet och trummade med tre fingrar på handväskan medan hon lät bilen bli uppfylld.

När det var avslutat, skyndade hon sig in i macken för att betala och efter en lång stund kom hon ut igen. Jag hade för egen del inte hjärta att låta mig missa avslutningen så jag dröjde mig kvar. Att följa efter in, var inte att tänka på, då får man ju veta vad som hände där inne och det är bara störande för fantasin.

Damen var ordentligt vacker när hon kom ut. Gick med lugna steg, titta på mig och log. Hon log lite blygt. Som att hon insåg att jag tyckte hon var vacker, inbillade jag mig. Hela damen var avslappnad och harmonisk och hon gled sakta ut från macken med stor värdighet.

Själv gick jag in på macken, och där stod folket och såg ut genom skyltfönstret, precis som att de ville vinka av den vackra damen. Alla log, några skrattade. Alla var glada och småpratade. Efter en stund hade jag förstått historien.

Damen hade kommit in och rusat till toaletten, inte hunnit dra igen dörren och kissat för öppen dörr. Inte för att det blev insyn, men ljudet av en riktig långkiss skvalade likt P4 ut över macken. När det skvalade som mest, och trycket började släppa insåg damen sitt misstag med dörren, ropade "kan någon stänga?". Det kunde nu inte någon . . .


Man ska inte tanka kissnödig!

Kommentarer
Postat av: Mats Berg

Jag vet en instruktör på ett gym som kissade med micken på så alla i salen hörde skvalet.. Lite jobbigt att gå ut å veta att man skall leda dem i en timme då.. ;)

2009-02-22 @ 14:31:12
URL: http://mattepatte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0