Lycka är att fresta pappa!

Efter att ha legat halvvaken sedan halv fem i hopp om att få studsa upp och börja jobba, har nu den nya, fräscha veckan kommit igång riktigt ordentligt.

Sju grader kallt, massor av snö och för vinterälskare är det säkert en kanondag för utomhusaktiviteter. För mig är det läge att sätta sig i ett hörn, omsvept av en mjuk och go filt och drömma om sommaren.
Jag har upplevt alla vintrar jag behöver och det är väl bra att det numera går att göra nått åt sånt.
Den lösning jag funderar mycket starkt på är att skaffa mig ett boende där somrarna är längre, vårarna varmare och höstarna, nåja. Höst i Dalarna är vackert, vackra färger och skön stämning.

Hantverkare hemma idag, så det blir att köra arbete och telefonmöten från soffhörnan. Måndagar är intensiva arbetsdagar så det går inte att mygla runt många minuter. Det är så jag gillar att veckan hoppar igång!

Framåt i veckan är det hockeymatch! AIK-Leksand. Hoppas den går på tv, för Hovet är slutsålt sedan länge.
Fredrik har stor tenta på torsdag och Tobias kör igång en serie prov redan idag.

Igår var en dag i hungerns tecken. Och de rackarna som envisas med att bo här med mig gjorde grillade kycklingar, ugnsbakad lax och andra rätter som jag tycker så mycket om. Dessutom bidrar Tobias till förtrycket genom att försöka sitta så nära mig som möjligt när han äter.
Fast han tar också maten med sig ut till sin stuga ibland.

Börjar fundera på Lycka och att vara Lycklig.


Hellre lycklig och frisk än olycklig och sjuk . . . .

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0