En kamp om pucken och en puckad krönikör

Fredag kväll och Leksand har precis säkrat Malmös plats i Allsvenskan. Men man måste säga att Malmö kämpade på bra. De var klart bra och skulle säkert vålla Leksand problem i kvalserien. Så det var klokt att spela kvar Malmö i Allsvenskan, samtidigt som matchen kunde ha gått hur som helst.

Hur som helst, Leksand ska spela kval till Elitserien. Igen. Men jag tror Leksand har ett Elitserielag den här gången, vilket man inte haft tidigare. Och man tappar sällan spelare ofrivilligt när man går upp en division. Ska bli spännande att följa de tio kvalmatcherna. Helst alla hemmamatcher på plats. Om man får plats.

Faster Jennie är fast. Inte fast som i sitter fast, utan mer engelskt. Då sitter det inte fast. Jag menar alltså snabb. Men inte så snabb att handen hinner ur ugnen innan den luktar bränd. Då är det synd om faster Jennie. Tänk om hon varit lite faster.

Man ska inte blanda engelska och svenska på det sättet, men å andra sidan, när håller jag mig till reglerna. Har faktiskt lärt mina barn en gång i tiden att regler som inte kan förklaras eller är styrda av enskilda människors egoistiska behov behöver man inte följa.

Samtidigt är det så att man inte ska köra för fort för att det ökar riskerna vid en olycka. Att man kan åka fast, är underordnat och saknar betydelse i jämförelsen.

Idag på ett möte presenterade vår vice vd mig "jag tog med mig farsan idag". Det gjorde mig stolt. Vi ungdomar reagerar så. Fast han är ju min kamrat också, då utan titel, förstås.

Sexton dagars pulverrusk. Femtio gånger ruskar jag burken med pulver och 20 cl kallt vatten. Sex gånger om dagen. Totalt är tanken att det ska bli etthundratolv dagar. Bara nittiosex dagar kvar. Peace of Cake, nä föresten, inte kaka, inte nu.

Om man ruskar en burk med pulver och vatten trehundra gånger per dag blir det trettiotretusensexhundra ruskningar. Om man gör det och samtidigt finner intresse i att räkna ut det, kan det tänkas att man behöver vård då?

Det blir etthundratrettiofyrakommafyra liter vatten. Ungefär.

En sak är jag redan säker på. Ska man lyckas med det här måste man göra sig upptagen hela tiden.


Märks det?

Kommentarer
Postat av: Leffe Ö

Apropå "farsan" så tycker jag mig minnas hur du introducerade mig som ditt "sociala projekt" :-)

2009-02-27 @ 22:28:22
Postat av: Gösta

En del projekt blir lika stora som Frippes altan . . .

2009-02-28 @ 08:48:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0